Lastnica Žita v prvem polletju za več kot četrtino povečala prodajo

Na polletni rezultat Podravke so po navedbah skupine vplivali stroški financiranja prevzema kmetijskega dela hrvaške Fortenove.
Hrvaška skupina Podravka, katere del je tudi ljubljanska družba Žito, je v prvem letošnjem polletju prihodke od prodaje medletno povečala za 27,2 odstotka na 484 milijonov evrov. Bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) se je več kot podvojil na 142,5 milijona evrov, poroča STA.
Čisti dobiček je ob izločitvi izrednih dogodkov znašal 41,3 milijona evrov, kar je 6,5 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Na rezultat so po navedbah skupine vplivali stroški financiranja prevzema kmetijskega dela hrvaške Fortenove.
Prihodki v živilskem segmentu so se povečali za 1,7 odstotka, v farmacevtskem pa za 2,3 odstotka. Prihodki kmetijskega dela Podravke, to je Podravke Agri, so dosegli 99,1 milijona evrov. Primerjava v tem primeru še ni na voljo, saj je Podravka Agri del skupine šele od februarja.
Posel s Fortenovo vreden 333 milijonov evrov
Novo kmetijsko enoto so v Podravki oblikovali po prevzemu kmetijskega dela hrvaške skupine Fortenova, ki je med drugim lastnica Mercatorja, v začetku letošnjega leta. Posel je vreden 333 milijonov evrov, partner pri transakciji pa je bila Evropska banka za obnovo in razvoj, ki ima v Podravki Agri 15,01-odstotni lastniški delež, navaja STA.
Predsednica uprave Podravke Martina Dalić je s poslovanjem v prvih šestih mesecih leta zadovoljna. Kot je dejala, so kljub zahtevnemu tržnemu okolju vsi ključni poslovni kazalniki dosegli rast. To po njenih besedah potrjuje moč skupine ter njeno sposobnost prilagajanja tržnemu okolju, ki ga zaznamujejo naraščajoče negotovosti in tveganja na skoraj vseh prodajnih trgih.
Žito prodalo znamke Gorenjka, Šumi, Herba …
Poslovanje je nekoliko prilagodilo tudi Žito, ki je del skupine Podravka od leta 2015. Nedavno je namreč prodalo konditorski del poslovanja, ki vključuje blagovne znamke Gorenjka, Šumi, Herba, Mistica in Bali, družbi UPI Star Sarajevo. Ta bo prevzela zaposlene, blagovne znamke ter tovarni Šumi v Krškem in Gorenjka v Lescah, medtem pa bo Žito krepilo osredotočenost na pekarstvo, še piše STA.